Headline News
Teaser // OnTOUR WINTER // BMW X6 (February 22, 2017 8:27 pm)
Joaca ce iti poate salva viata (January 23, 2017 7:34 pm)
Masina (January 18, 2017 3:27 am)

Afara te asteapta o masina misto’

28/10/2013
203 Views

Sentimentul de nerabdare in a-ti gasi de drum, doar pentru ca afara te asteapta o masina misto’

 

La initiativa celor de la Autoklass am avut ocazia de a testa noul Mercedes A Klasse echipat cu un motor diesel de 1796 cmc BlueEFFICIENCY si pachet AMG. Mi-am propus de la bun inceput sa nu citesc specificatiile tehnice inainte de a conduce masina. Zis si facut! Dupa primii kilometri parcursi mi-am facut cat de cat o parere, dinamica masinii fiind incredibila iar motorului, i-am estimat puterea la 150 cp. Dupa ce m-am documentat despre puterea motorului si am aflat ca are doar 109 cai putere, mi-am dat seama cat de bine isi face treaba cutia de viteze “7G-DCT” cu 7 trepte si dublu ambreiaj. Incredibil!
Din primul moment in care am condus masina mi-am dat seama ca trebuie sa merg pe un drum virajat si unde puteam sa o fac mai bine decat la Rasnov, de unde ma intorsesem cu o zi inainte de la penultima etapa din Campionatul National de Viteza in Coasta unde reusisem a 5 a victorie consecutiva din campionat.

Echiparea AMG contine printre altele o suspensie sport, jante pe 18’’, discuri de frana perforate, un interior cu tendinte sport si un exterior dichisit, exagerat de cool as spune. Nu stiu cum este un A Klasse fara pachetul AMG insa masina pe care am condus-o mi-a dat senzatia in oras ca sunt intr-o masina ideala, iar la drum lung si pe drumuri virajate te bucuri efectiv de fiecare kilometru parcurs. Nu stiu daca ati avut vreodata sentimentul ala de nerabdare in a-ti gasi de drum doar pentru ca afara te asteapta o masina misto. Eu l-am avut de cateva ori, ultima experienta de genu fiind cu acest A Klasse. Surpinzator ca o masina cu doar 109 cai putere sa-ti transmita o asemenea emotie.

Masina asta chiar e frumoasa, a starnit curiozitatea multor prieteni de-ai mei cu care am interactionat pe timpul drive test-ului, unii dintre ei avand masini cu multe sute de cai putere. Nu are nici o legatura cu vechea generatie de A, Mercedes reusind sa faca din noul A Klasse, cel mai frumos hothatch de pe piata, mai ales daca ne gandim la varianta “pur sange” AMG cu 360 cp si tractiune integrala, masina pe care mi-au promis-o cei de la Autoklass pentru un drive test cat de curand.

Apropo de Autoklass, am intalnit acolo oameni foarte open-minded care si-au dat seama la timp (fata de alti dealeri auto) ca a ajuns si Romania la momentul in care calitatea serviciilor primeaza mai ales in perioada asta de criza in care vanzarile au scazut considerabil inclusiv in domeniul auto. Am fost incantat sa aflu despre aplicatia pentru smartphone-uri prin care te poti programa in service si poti aranja un drive test, sau despre terentul de offroad dedicat pentru drive test clientilor sau potentialilor clienti. Spre deosebire de majoritatea service-urilor unde scrie mare pe toate usile “Accesul interzis”, la Autoklass am vazut clienti intrand in service insotiti de consultanti pentru a le arata stadiul in care se afla masina lor pe parcursul interventiei in service. Daca nu esti un client curios de fel, cat timp masina ta sta in service pentru revizie, poti face un drive test combinat cu a-ti rezolva problemele din ziua respectiva folosind masina pusa la dispozitie. Daca nu stiati (eu nu stiam), tot la Autoklass se repara si autobuzele RATB Mercedes din Bucuresti. Ca tot vine iarna, nu ti-ar placea sa-ti scoti din cap toata nebunia cu schimbul de anvelope!? Poti face asta prin serviciul lor “hotel de anvelope”.    Interesant!

Hai sa vedem ce mi-a placut si ce nu la noul A Klasse

Handling

Poate cea mai mare calitate a masinii este dinamica excelenta care te face sa-ti doresti tot timpul sa o conduci. Masina e bine echilibrata, directia foarte precisa iar cutia de viteze este foarte bine etajata insa nu am inteles rostul padelelor de pe volan. Timpul in care raspunde cutia de viteze mai ales atunci cand selectezi o treapta inferioara este prea mare, dureaza prea muuuuuuult. Masina franeaza bine, n-am abuzat frana insa cat am folosit-o, n-am simtit nevoia de mai mult.  Pentru oras suspensia este putin cam rigida insa mie imi place. In afara, chiar daca are doar 109 cp masina accelereaza bine chiar pana la 200 Km/h iar confortul este ridicat, nefiind o masina obositoare chiar daca are tendinte sportive.

Interior

In interior m-am simtit bine, chiar nu te poti plange de spatiu. Un singur lucru este usor deranjant, scaunul pasagerului iti obtureaza usor vederea prin geamul din dreapta spate in anumite situatii cand ai nevoie sa te asiguri. Materialele folosite in interior as fi zis ca sunt ok daca ma aflam intr-un masina putin mai ieftina, asteptam ceva mai mult de la Mercedes. Bordul este partial imbracat intr-o imitatie de carbon (nu ne place), display-ul relativ mic pentru anul 2013, montat ca “nuca in perete” pe bord, iar unele bucati de plastic din consola central iti dau senzatia de ceva ieftin. In schimb scaunele au un super design, cusaturile rosii arata bine iar gurile de aerisire futuriste echilibreaza bine balanta. Schimbatorul de viteze al noului A, este pozitionat in spatele volanului unde in mod normal masinile au maneta pentru actionarea stergatoarelor. Din prima experienta avuta la bordul unui Mercedes cu un astfel de schimbator ‘’la volan’’ mi-am dat seama ca acolo este locul ideal de a pozitiona schimbatorul pentru o masina hidramata, fiind foarte usor de actionat iar repozitionarea lui aducand un important spatiu in consola centrala. Insa exista si un mic dezavantaj, maneta din stanga fiind cam aglomerata de functii, insa odata obisnuit cu ele, totul e ok. Eu mi-am “prins urechile” cand am vrut sa folosesc stropitorul de parbriz si trebuie sa recunosc faptul ca pentru doua zile am crezut ca sistemul este defect. Apasam pe butonul din capatul manetei si nu se intampla nimic, dupa doua zile mi-am dat seama ca de fapt acel buton are doua trepte! M-am simtit usor depasit :(.

Exterior

Noul A Klasse chiar arata bine. Este o masina dupa care lumea intoarce capul pe strada, are un design placut dar agresiv in acelasi timp. Desi este la moda, as fi renuntat la ledurile din faruri. Sunt masini care transmit o identitate prin acele leduri si masini care le au doar ca sa fie. Din punctual meu de vedere, A-ul se incadreaza in a doua categorie.

Siguranta

Desi este o masina de dimensiune relativ mica, din interior nu simti asta, oferindu-ti senzatia de siguranta. A-ul pe care l-am condus avea doua sisteme de siguranta pasiva interesante: Distance Warning si Attention Assist. Pe primul nu l-am inteles prea prea bine, ba din contra, devine enervant uneori in trafic. Acesta monitorizeaza viteza de deplasare si impreuna cu un radar montat in botul masinii calculeaza distanta la care se afla masinile din fata si te atentioneaza printr-un semnal acustic si vizual daca pentru o anumita viteza te apropii prea repede de masina din fata. In schimb Attention Assist este un sistem revolutionar dezvoltat de Mercedes. Din primele minute in care te-ai urcat la volan iti inregistreaza stilul de mers folosind 70 de parametri iar in timpul calatoriei daca sistemul observa modificari ale stilului de mers cum ar fi bruscarea volanului pentru a redresa usor masina sau faptul ca nu interactionezi cu masina (nu schimbi posuturi de radio, nu semnalizezi, nu schimbi intensitatea ventilatorului etc.) sistemul te avertizeaza ca ai obosit si ar fi bine sa opresti pentru odihna. Cred ca este o munca titanica de a finisa corect acest sistem lucru pentru care Mercedes merita toata stima.

Consum

Am condus A-ul 750 de kilometri, din care 200 in oras. Consumul in oras nu a sarit de 10% indiferent cat de tare m-am “grabit” iar la un stil de mers linistit consumul a fost de ~ 7%.

In afara orasului, intr-un regim de mers linistit am avut un consum de 4.7% iar media pe toti cei 750 de km fiind de 7.6%. Consuma doar putin mai mult decat un Logan 1.5 DCi in acelasi regim de mers. Impressive!

Gadget-uri si functii cool …sau uncool

Display-ul e mic si pare pus in graba pe bord, lucru care-ti “sare” prima data in ochi cand urci in masina. Desi masina este echipata cu o mufa USB pentru conectarea smartphone-urilor sau a unui iPod de exemplu, eu n-am reusit sa folosesc iPhone-ul pentru a asculta muzica decat prin functia de Bluetooth, insa poate fi deranjant. Cand esti singur in masina e ok, insa atunci cand iti suna telefonul in timp ce asculti muzica prin Bluetooth iar in masina sunt mai multe persoane uneori poate fi neplacut sa impartasesti discutiile telefonice cu pasagerii, motiv pentru care as fi vrut sa ascult muzica folosind mufa USB, insa n-am reusit nici cum sa ma conectez prin USB :|.

Functia Start/Stop, sistemul care iti opreste motorul la semafor sau cand te opresti, economisind carburant si ajutand la salvarea focilor 😀 cred ca mai poate fi imbunatatit. De exemplu masina “nu stie” atunci cand esti intr-o intersectie si semnalizezi, ca de fapt te-ai oprit sa te asiguri si vrei sa pleci relativ repede si iti opreste motorul, uneori pierzand un tempo important. Alte masini stiu sa diferentieze mai bine oprirea la stop de oprirea intr-o intersectie de unde trebuie sa pleci repede. E adevarat faptul ca majoritatea masinilor dotate cu functia start/stop pot fi “dresate” din pedala de frana. Atunci cand nu vrei ca motorul sa se opreasca, trebuie sa apesi frana doar partial, cat sa tii masina pe loc. Daca treci de acel prag masina se opreste crezand ca de fapt iti odihnesti piciorul pe frana asteptand la un semafor sau la o coada.
In varianta de echipare hidramata, partea desteapta la Mercedes in comparatie cu alte masini este modalitatea de actionare a functiei Auto HOLD. Odata activata, aceasta iti permite sa ridici piciorul de pe pedala de frana la semafor sau unde te-ai oprit, fara ca masina sa plece pana in momentul in care atingi acceleratia. Mercedes a ales sa renunte la un buton inutil, folosind pedala de frana pe post de buton pentru activarea functiei Auto HOLD. Asadar cand esti oprit si ai nevoie sa-ti ridici piciorul de pe frana dar nu vrei ca masina sa plece, apesi putin mai hotarat frana si vei vedea pe bord atunci cand functia se activeaza. Misto’ !!

Concluzia

Mercedes si-a propus si a reusit sa intre in lupta clasei compacte, acolo unde adversarii directi sunt Audi A3 si BMW Seria 1. Evident, fiecare are avantaje si dezavantaje insa lupta e mult mai stransa acum. Masinile sunt atat de apropiate incat eu cred ca cei trei mari constructori nu-si pot “fura” clientii unii altora. Nu cred ca un fan bavarez ia in calcul diferente minore cand este pus in situatia de a alege o masina dintre cele 3.

Masina asta este pentru cei care iubesc Mercedes si pentru cei care o diferenta de 7-8.000 de Euro nu inseamna prea mult, atunci cand isi aleg o masina.

 

 

Share this!

Leave A Comment